Dlaczego moja książka się nie sprzedaje?

Wydałeś własną książkę, nad którą spędziłeś długie godziny i zastanawiasz się, dlaczego tak słabo się sprzedaje? Powodów może być wiele. W naszym dzisiejszym artykule przedstawimy najbardziej prawdopodobne z nich, jednak uprzedzamy, że niektóre po publikacji są już niestety niemożliwe do wyeliminowania.
Słaby odbiór dzieła wśród czytelników
Jeśli sprzedaż twojej książki cię nie zadowala, być może problem leży po stronie samej treści lub formie dzieła. Czy na pewno zainwestowałeś w jego profesjonalną korektę i redakcję? A może postanowiłeś zaoszczędzić na projekcie okładki lub druku, stawiając na budżetowe rozwiązania? Pamiętaj, że tego typu kwestie wpływają na to, w jaki sposób książka zostanie odebrana przez czytelników. Jeśli biorąc ją do ręki zauważają liczne błędy lub uznają dzieło za mało profesjonalne, możesz mieć pewność, że finalnie nie dokonają zakupu i ostatecznie wybiorą książkę, która wyda im się bardziej wartościowa.
Zbyt słaba promocja książki
Jednym z najbardziej prawdopodobnych powodów niskiej sprzedaży wydanej książki jest po prostu zbyt słaba promocja dzieła. Czytelnicy mają bowiem do wyboru setki nowych książek, więc dlaczego mieliby wybrać właśnie twoją? Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie i zaplanować strategię promocyjną swojej książki. Zastanawiając się, ile kosztuje wydanie książki, należy wziąć również pod uwagę koszty związane z jej promocją, ponieważ korzystanie wyłącznie z darmowych kanałów może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Do promocji dzieła najlepiej wykorzystać media społecznościowe, lokalne media, spotkania autorskie oraz platformy wideo. Bez planu rozpromowania autorskiej książki nie możesz niestety liczyć na jej sprzedaż, ponieważ potencjalni czytelnicy po prostu nie będą wiedzieć o jej istnieniu.
Nieodpowiednia dystrybucja
Ostatnim powodem na naszej dzisiejszej liście jest nieodpowiednie dystrybuowanie wydanej książki. Jeśli sprzedajesz ją w sieci, być może warto pomyśleć o nawiązaniu współpracy ze znanymi księgarniami, które chętnie zamówią u ciebie kilka egzemplarzy i w zamian za procent od sprzedaży pomogą ci w działaniach promocyjnych. Innym sposobem jest uruchomienie sklepu internetowego, w którym czytelnicy będą mogli dokonać zakupu twojego dzieła. Koszt stworzenia takiej platformy nie należy co prawda do najniższych, jednak w przyszłości będziesz mógł wykorzystać własną stronę do sprzedaży innych produktów – nie tylko książek, ale również kubków, koszulek, kalendarzy czy dowolnych produktów, które zaprojektujesz!